close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניהול קניונים ומרכזים מסחרים

מערכת שורשיח אדר ב, תשעו28/03/2016

מתברר שניהול של מרכזי קניות הוא הכרח...

תגיות:

עסק לא יכול להתנהל מעצמו, ללא יד מכוונת. איכות הניהול היא הגורם הישיר שיכול להוביל להצלחה עסקית מחד או לכישלון מהדהד מאידך. גם כאשר רוכשים עסק מסוג כלשהו שנמצא בקניון או במרכז מסחרי יש לנהל אותו בצורה מושכלת בדרך אל ההצלחה. במקביל, מלבד החשיבות של ניהול העסק עצמו, יש משמעות גם לאיכות ולאופן הניהול של הגוף המנהל את פעילות המרכז המסחרי או הקניון כולו. יש לכך משמעות ניכרת כאשר רוצים להצליח מבחינה עסקית ושיווקית.

חייבים ניהול מקצועי

אם בעבר ניתן היה לראות מרכזים מסחריים שפועלים באופן מבוזר, מקסימום בשיתוף עם וועד של בעלי העסקים אך ללא חברת ניהול נכסים, כיום המצב שונה מיסודו. חברת ניהול יכולה להיות ההבדל שבין מרכז מסחרי משגשג לבין מרכז מדשדש ולא יעיל. למרות שיש הבדלים ניכרים בגדלים ובאופי של קניונים ומרכזים מסחריים בכל רחבי הארץ יש עובדה אחת שנכונה לגבי כולם – בכולם חייבים ניהול מקצועי, כזה שמעמיד בראש מעייניו את שגשוג והצלחת המתחם כולו.

תחומי האחריות

ניהול של נכסים, מרכזים מסחריים וקניונים, חשוב ביותר מעבר לטיפול בעניינים שוטפים כמו ניקיון ואבטחה. אין ספק שגם להיבטים הללו יש משמעות רצינית, שכן מתחם שאיננו נקי לא ימשוך לקוחות וקונים, אך יש כמובן גם היבטים נוספים, אפילו יותר משמעותיים. ככלל, תחומי האחריות של חברת ניהול הינם:

  • ניהול ובקרה שוטפים של כלל המבנה – טיפול בתחזוקה וניקיון, עבודה מול חברת הביטוח במקרי נזק, תיקון תקלות, טיפול בתאורה, תחזוקת החניה, שמירה, טיפול בענייני בטיחות ועמידה בתקנים נדרשים.
  • שילוב נכון – יצירת תמהיל נכון בין עסקים שונים חיונית להצלחת המרכז המסחרי כולו. חשוב שלא יהיו יותר מדי עסקים בעלי מהות משותפת. בנוסף, חשוב שיהיו "עסקי עוגן" שנחשבים למושכי קהל.
  • שיווק, פרסום וקידום מכירות – היבט מרכזי וחשוב זה כולל את הטיפול בכל ענייני הפרסום וקידום המכירות הרלוונטיים לכלל העסקים. זהו פרסום של הקניון או המרכז המסחרי והובלתו למרומי התודעה הציבורית של הצרכנים. מודעות פרסום, שלטי חוץ וקמפיינים שונים חייבים להיות מספיק אפקטיביים. כחלק מקידום המכירות נהוג לקיים גם ימי קניות מיוחדים ושיתופי פעולה בעלי ערך מוסף מצד כלל בעלי העסקים.
  • קשר עם גורמי חוץ ובעלי עניין – תקשורת טובה עם גורמים בעירייה או במועצה, שיתופי פעולה עם וועדים עירוניים, עם עמותות וכיוצא באלה מאפשרת פעילות שוטפת חלקה יותר וסביבה ציבורית תומכת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה